title
کد خبر: 1262
00
دبیر کل جمعیت هلال احمر مطرح کرد
کمبود در هلال احمر / درخواست برای تخصیص اعتبارات

دبیرکل جمعیت هلال احمر وضعیت اعتبارات مالی و همچنین انبارهای جمعیت هلال احمر در آستانه فصل سرد سال را توضیح داد.

به گزارش بهداشت نیوز، مهندس علی‌اصغر احمدی درباره آخرین وضعیت تامین بودجه و همچنین انبارهای جمعیت هلال احمر در آستانه فصل سرد سال، گفت: بر اساس نرمی که قبلا تعریف شده، جمعیت هلال احمر باید معادل ۱۰ درصد جمعیت پایتخت (از نظر خانوار) و همچنین دو درصد جمعیت شهری در سایر نقاط کشور، کالاهای ذخیره را در اختیار داشته باشد.

وی درباره ردیف‌های اعتباری هلال احمر افزود: بر اساس قانون، هلال احمر یک سری ردیف‌های درآمدی ثابت دارد؛ مثلا در قانون هلال احمر آمده است که ۴۲ درصد حق‌الثبت اسناد و املاکی که در کشور انجام می‌شود باید به حساب هلال احمر بیاید. در این راستا حسابی نزد خزانه‌داری است و به صورت اتوماتیک این پول  وارد آن حساب می‌شود. همچنین درصدی از فروش بلیت هواپیما یا عددی از پیامک و اس ام اس‌ها باید به حساب هلال احمر واریز شود. دولت تا جایی که مقدور بوده در این بخش کوتاهی نکرده است.

احمدی ادامه داد: در بخشی دیگر هم قانونگذار در بودجه سالانه برای هلال احمر اعتباراتی را در نظر گرفته است؛ مواد ۱۰ و ۱۲ که بر اساس آن اعتباراتی برای حوادث غیرمترقبه لحاظ شده است. از این محل در سال ۹۴ قانونگذار ۷۰۰ میلیارد تومان برای هلال احمر پیش بینی کرده بود اما به دلیل شرایط مالی دولت، محقق نشد. در سال جاری نیز ۵۰۰ میلیارد تومان در لایحه به مجلس رفت و یکصد میلیارد آن را مجلس محترم به هر دلیلی کم کرد که کار خوبی نبود.

وی در این باره افزود: در حال حاضر تخصیص یکصد میلیارد تومان از این ۴۰۰ میلیارد تومان، از سوی دولت به خزانه اعلام شده و ۳۵ میلیارد تومان از این یکصد میلیارد تومان به حساب هلال احمر واریز شده است. ان‌شاء الله که وضع دولت خوب شود و از این محل اعتبارات لازم به هلال احمر پرداخت شود تا کمبودها رفع و انبارها تجهیز شوند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: نمی‌خواهم افکار عمومی را نگران کنم اما واقعا کمبود داریم و نیاز است دولت محترم از این محل توجه بیشتری به هلال احمر داشته باشد. از ریاست محترم سازمان برنامه و بودجه و هم خزانه‌دار محترم درخواست داریم که برای ایجاد آمادگی در هلال احمر، توجه بیشتری به تخصیص اعتبارات از این محل داشته باشند؛ چراکه هلال احمر ابتدا باید آماده باشد و دستش پر باشد تا بتواند اظهار وجود کند.
منبع: ایسنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز